loading...

علم روز

بازدید : 391
دوشنبه 12 آبان 1399 زمان : 11:50

اتوماسیون بازاریابی به ابزاری اساسی برای بازاریابان دیجیتال امروزی تبدیل شده است. اما ، اگر هنوز از معنی دقیق این اصطلاح مطمئن نیستید یا اینکه چگونه نرم افزار اتوماسیون می تواند به نفع استراتژی شما باشد ، تنها نیستید . بنابراین ، بیایید مستقیماً به این س questionال بپردازیم: اتوماسیون بازاریابی چیست و چگونه کار می کند؟

زمانی که برای کسانی که بودجه بازاریابی در سطح شرکت دارند اختصاص داده می شود ، اکنون مشاغل بیشتر و بیشتری ارزش اتوماسیون بازاریابی را تشخیص می دهند. و خوشبختانه ، با ظهور راه حل های جدیدی که برای تیم های کوچکتر (و بودجه) ساخته شده است ، همچنین بسیار در دسترس تر شده است.

اتوماسیون به بازاریابان در انواع صنایع و سازمان ها این قدرت را می دهد تا ضمن بهبود تجربه مشتری خود ، ساعت های بی شماری را در کار خسته کننده صرفه جویی کنند. اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، اکنون زمان مناسب برای شروع ایجاد روابط بهتر با مشتری و صرفه جویی در وقت با اتوماسیون بازاریابی است.

آیا به دنبال یک راهنمای دقیق تر برای اتوماسیون بازاریابی هستید؟

تعریف اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی بسته به اهداف و فعالیتهای تیم بازاریابی شما اشکال مختلفی دارد. با این حال ، تعریف مفهوم ساده تر از آن است که شما فکر می کنید.

اتوماسیون بازاریابی در مقابل CRM

اگر قبلاً با مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) آشنا هستید ، ممکن است از خود بپرسید که تفاوت این امر با اتوماسیون بازاریابی دقیقاً چیست.

اگرچه درست است که یک استراتژی crm موثر دست در دست اتوماسیون بازاریابی است ، اما اینها یکسان نیستند. همانطور که از نام آن پیداست ، مراکز اتوماسیون بازاریابی در اطراف… بازاریابی - به ویژه بهبود روند ضبط و پرورش منجر می شوند. CRM بیشتر بر فروش تمرکز دارد و به تیم های فروش کمک می کند تا منجر به تغییر مشتری شوند و چرخه عمر مشتری را مدیریت کنند.

مزایای اتوماسیون بازاریابی چیست؟

در سالهای اخیر نرم افزار اتوماسیون بازاریابی به محبوبیت رسیده است. در حقیقت ، بیش از 90٪ از بازاریابان موفقیت کلی در بازاریابی دیجیتال خود را "بسیار مهم " می دانند.

بنابراین ، دقیقاً چگونه ابزارهای اتوماسیون می توانند به بازاریابان در بهبود نتایج خود کمک کنند؟

اتوماسیون بازاریابی دو مزیت اساسی دارد:

  • با کاهش کارهای دستی و تکراری ، صرفه جویی در وقت و هزینه می کنید و به نرم افزار اجازه می دهید که کار شما را انجام دهد.
  • بهبود تجربه مشتری از طریق سفرهای شخصی شده با هدف نیازهای هر مشتری.

این افزایش کارایی به شما امکان می دهد تا روی آنچه مهم است - استراتژی بازاریابی خود تمرکز کنید. در نتیجه می توانید زمان بیشتری را برای توسعه و مقیاس گذاری فعالیت های خود اختصاص دهید. بینش از پلت فرم اتوماسیون بازاریابی شما همچنین می تواند نشان دهد که کجا تلاش شما بیشتر نتیجه می دهد و منجر به بازگشت سرمایه بهتر می شود.

علاوه بر این ، اتوماسیون بازاریابی به ایجاد سفر مشتری موثرتر کمک می کند که نه تنها تبدیلات را افزایش می دهد بلکه رابطه طولانی مدت را تقویت می کند و ماندگاری را بهبود می بخشد. از طریق بازاریابی هدفمندتر ، می توانید اطمینان حاصل کنید که مشتریان پیام مناسب را در زمان مناسب برای تقویت تبدیل و ارتباط شخصی با آنها دریافت می کنند.

اتوماسیون بازاریابی برای چه مواردی قابل استفاده است؟

برای بسیاری ، اولین نمونه ای که به ذهن خطور می کند اتوماسیون بازاریابی از طریق ایمیل است - ارسال ایمیل های هدفمند که توسط شرایط تعریف شده ایجاد می شوند.

اما جدا از مبارزات ایمیل ، می توانید از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی برای فعالیت در کانال های دیگر نیز استفاده کنید. این شامل:

  • پیام های SMS - به عنوان مثال سایت های تجارت الکترونیکی ممکن است تأیید سفارشات خودکار را از طریق پیام کوتاه ارسال کنند. یا هنگام سازماندهی یک رویداد ، مشاغل می توانند شرکت کنندگان در رویداد را با به روزرسانی های خودکار در جریان نگه دارند.
  • رسانه های اجتماعی - برخی از سیستم عامل ها به شما امکان می دهند تا از طریق کانال های مختلف برنامه ریزی و انتشار محتوا کنید ، یا پاسخ های خودکار را به پیام های دریافتی ارسال کنید.
  • صفحات فرود - اگر صفحه فرود شما شامل فرم ثبت نام است ، می توانید با استفاده از اتوماسیون بازاریابی ، راهنمای جدیدی به لیست مخاطبین خود اضافه کرده و آنها را پیگیری کنید.

جدا از کمپین ها و محتوای چند کاناله ، شما همچنین می توانید فرآیندهای مختلف بازاریابی را به صورت خودکار انجام دهید ، مانند:

تقسیم بندی و مدیریت تماس

اتوماسیون بازاریابی می تواند روند مدیریت لیست های شما و تقسیم بندی تماس ها بر اساس معیارهای مختلف را ساده کند. به عنوان مثال ، اگر مخاطبی از صفحه قیمت گذاری شما بازدید کند ، ممکن است به لیست "Lead Leads" شما اضافه شود.

نمونه ای از استفاده از اتوماسیون بازاریابی برای مدیریت لیست های مخاطب پس از ثبت نام مشترک

بسته به رفتار آنها همچنین می توانید اطلاعات تماس را به طور خودکار به روز کنید. به عنوان مثال ، کلیک کردن روی پیوند خاصی در ایمیل های شما می تواند مشترک را با علاقه خاصی مرتبط کند.

امتیاز دهی به سرب

اتوماسیون بازاریابی ابزاری قدرتمند در احراز صلاحیت سرب است - یعنی تعیین اینکه آیا احتمال دارد یک فرد آینده به ارزش وقت و انرژی ارزشمند شما باشد. با ایجاد یک مدل امتیاز دهی سرب، می توانید امتیازاتی را به لیدها اختصاص دهید که عملکردهایی را انجام دهند که نشان می دهد در مسیر صحیح تبدیل قرار دارند.

نمونه ای از گردش کار امتیازدهی سرب ، براساس تعامل با ایمیل خوش آمد گویی

اکنون شما به اندازه کافی می دانید که بلبرینگ خود را بدست آورید ، بیایید نگاهی دقیق تر به زیر اتومبیل بازاریابی بیندازیم.

اتوماسیون بازاریابی چگونه کار می کند؟

اگر به تازگی شروع به کار کرده اید ، می خواهید مدتی را صرف جستجوی ابزارهای مختلف اتوماسیون موجود کنید.

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

با افزایش محبوبیت آن ، در حال حاضر انتخاب گسترده تری از راه حل های اتوماسیون بازاریابی وجود دارد. هر پلت فرم از نظر تمرکز متفاوت است و ویژگی های مختلفی را ارائه می دهد. به عنوان مثال ، برخی از آنها به سمت تجارت الکترونیکی می روند در حالی که برخی دیگر برای اهداف بازاریابی B2B مناسب ترند.

گرچه بسیاری از موارد به بودجه شما بستگی دارد ، اما در نرم افزار اتوماسیون بازاریابی ویژگی های اصلی خاصی وجود دارد که باید از آنها مراقبت کنید:

  • کمپین های بازاریابی چند کاناله برای سفرهای مختلف مشتری
  • ردیابی بازدید کننده برای اینکه بدانید چه کسی به وب سایت شما نگاه می کند و چگونه از آن استفاده می کند
  • گزارش و تجزیه و تحلیل برای ارزیابی عملکرد
  • تقسیم بندی برای جدا کردن لیست های شما بر اساس معیارهای مختلف مانند رفتار یا علایق مخاطبین
  • مدیریت سرب برای مراحل مختلف سفر مشتری ، از تولید و جذب سرب تا پرورش
  • تست A / B از سفرها و محتوای مختلف مشتری برای انتخاب خودکار بهترین گزینه با عملکرد

اجرای استراتژی اتوماسیون بازاریابی

همانطور که مشاهده کردید ، اتوماسیون بازاریابی فرصتهای زیادی را برای تجارت شما فراهم می کند. اما دقیقاً چگونه می توان با آن شروع کرد؟

مراحل زیر روند استفاده از نرم افزار اتوماسیون را از ابتدا تا انتها به شما ارائه می دهد.

آیا به دنبال یک سیستم عامل اتوماسیون بصری هستید تا بتوانید بازاریابی خود را به سطح بالاتری برسانید؟

در طرح Sendinblue Free به حداکثر 2000 امکان دسترسی به مجموعه کامل ویژگی های اتوماسیون بازاریابی دسترسی خواهید داشت. بنابراین می توانید آن را امتحان کنید بدون اینکه بودجه خود را به باد دهید. یا اگر به موارد بیشتری نیاز دارید ، برنامه Premium به شما امکان می دهد تعداد نامحدودی از مخاطبین را در گردش کار اتوماسیون هدف قرار دهید.

1. درباره اهداف خود تصمیم بگیرید

مانند هر زمینه بازاریابی ، نقطه شروع شما باید تعیین آنچه که قصد دستیابی به آن را دارید باشد. شاید برای تولید لیدهای بیشتر یا بهبود ماندگاری باشد. بسته به هدف خود ، در این صورت می توانید بفهمید که چگونه اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا نتایج مطلوبی را بدست آورید.

2. مخاطبین هدف را مشخص کنید

سوال بعدی که باید از خود بپرسید این است که کدام بخش از مشتری ها را هدف قرار می دهید. این می تواند سرنخ هایی باشد که قبلاً به دست آورده اید یا بازدید کنندگان خاصی از وب سایت را می خواهید تبدیل کنید.

ابزارهای اتوماسیون بازاریابی مانند Sendinblue دیدگاه های ارزشمندی در مورد مخاطبین شما دارند - از تعامل آنها با کمپین های قبلی شما گرفته تا اینکه آیا آنها از صفحه خاصی در وب سایت شما بازدید کرده اند.

به عنوان مثال گردش کار اتوماسیون بازاریابی که با خرید وب سایت ایجاد شده است

3. گردش کار خود را ایجاد کنید

اکنون آماده ایجاد گردش کار اتوماسیون بازاریابی خود هستید . این مجموعه قوانینی است که اقدامات مورد نظر شما را برای سفر مشتری آغاز می کند.

اما نگران نباشید ، آنقدرها که به نظر می رسد پیچیده نیست - مخصوصاً با Sendinblue! پلت فرم ما مجهز به الگو های گردش کار آماده برای سناریوهای مختلف ، از جمله پیگیری مشترکانی است که بر اساس فعالیت در سایت تجارت الکترونیکی شما با یک کمپین یا ایمیل شخصی برای خریداران درگیر می شوند. سپس می توانید این الگوها را متناسب با نیازهای خود تنظیم کرده و یا خود را از ابتدا ایجاد کنید.

تصویر صفحه از الگوهای گردش کار اتوماسیون بازاریابی توسط Sendinblue

4. نظارت بر عملکرد

پس از اینکه از روند کار خود راضی بودید ، آماده رفتن هستید!

اما فقط یک ثانیه صبر کنید. این بدان معنا نیست که کار شما تمام شده است. ؟

برای استفاده بیشتر از اتوماسیون بازاریابی ، پیگیری مداوم عملکرد مهم است. سیستم عامل شما باید عملکرد آماری در زمان واقعی را برای ردیابی فعالیت هایی مانند تعداد کمپین های ارسال شده یا معیارهای مربوط به تعامل و تبدیل ها ارائه دهد. این به شما کمک می کند تا در هنگام راهبرد استراتژی خود را اصلاح و بهبود بخشید.

نمونه ای از گردش کار اتوماسیون بازاریابی که تعداد مخاطبین در هر مرحله را نشان می دهد

بهترین روش ها برای اتوماسیون موثر بازاریابی

اکنون مراحل استفاده از اتوماسیون بازاریابی را می دانید ، در اینجا چند نکته برای کمک به شما در به حداکثر رساندن موفقیت خود آورده شده است.

برنامه های سفر کاربر خود را

با هیجان یک نرم افزار جدید که فرصت های بی پایان را ارائه می دهد ، آسان است که از خود جلو بیفتید و مستقیم در آن فرو بروید.

با این وجود شما همیشه باید با ترسیم کردن مسیری که مشتری باید طی کند ، مراحل اصلی را از کشف نام تجاری خود تا تبدیل آن شروع کنید. این اساس گردش کار اتوماسیون شما را تشکیل می دهد.

پیام رسانی خود را درست دریافت کنید

حتی اگر گردش کار اتوماسیون کاملی ایجاد کنید ، بدون پیام رسانی متناسب ، بعید است که نتیجه بگیرید. این باید متناسب با کسانی باشد که شما را هدف قرار داده و آنها در سفر به یک مشتری پرداخت کننده قرار دارند. به عنوان مثال ، آیا آنها از قبل کمی در مورد پیشنهاد برند شما اطلاعاتی دارند؟ آیا آنها نشانه هایی از نزدیک بودن به تبدیل را نشان می دهند؟

فراموش نکنید که یک مزیت اصلی اتوماسیون این است که به شما قدرت می دهد حتی بیشتر در بازاریابی خود هدف قرار بگیرید. با در نظر گرفتن چگونگی شخصی سازی هر مرحله از سفر مشتری بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید ، از این به نفع کامل خود استفاده کنید.

نمونه ای از بازاریابی ایمیل خودکار که از شخصی سازی استفاده می کند

اتوماسیون بازاریابی به ابزاری اساسی برای بازاریابان دیجیتال امروزی تبدیل شده است. اما ، اگر هنوز از معنی دقیق این اصطلاح مطمئن نیستید یا اینکه چگونه نرم افزار اتوماسیون می تواند به نفع استراتژی شما باشد ، تنها نیستید . بنابراین ، بیایید مستقیماً به این س questionال بپردازیم: اتوماسیون بازاریابی چیست و چگونه کار می کند؟

زمانی که برای کسانی که بودجه بازاریابی در سطح شرکت دارند اختصاص داده می شود ، اکنون مشاغل بیشتر و بیشتری ارزش اتوماسیون بازاریابی را تشخیص می دهند. و خوشبختانه ، با ظهور راه حل های جدیدی که برای تیم های کوچکتر (و بودجه) ساخته شده است ، همچنین بسیار در دسترس تر شده است.

اتوماسیون به بازاریابان در انواع صنایع و سازمان ها این قدرت را می دهد تا ضمن بهبود تجربه مشتری خود ، ساعت های بی شماری را در کار خسته کننده صرفه جویی کنند. اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، اکنون زمان مناسب برای شروع ایجاد روابط بهتر با مشتری و صرفه جویی در وقت با اتوماسیون بازاریابی است.

آیا به دنبال یک راهنمای دقیق تر برای اتوماسیون بازاریابی هستید؟

تعریف اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی بسته به اهداف و فعالیتهای تیم بازاریابی شما اشکال مختلفی دارد. با این حال ، تعریف مفهوم ساده تر از آن است که شما فکر می کنید.

اتوماسیون بازاریابی در مقابل CRM

اگر قبلاً با مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) آشنا هستید ، ممکن است از خود بپرسید که تفاوت این امر با اتوماسیون بازاریابی دقیقاً چیست.

اگرچه درست است که یک استراتژی crm موثر دست در دست اتوماسیون بازاریابی است ، اما اینها یکسان نیستند. همانطور که از نام آن پیداست ، مراکز اتوماسیون بازاریابی در اطراف… بازاریابی - به ویژه بهبود روند ضبط و پرورش منجر می شوند. CRM بیشتر بر فروش تمرکز دارد و به تیم های فروش کمک می کند تا منجر به تغییر مشتری شوند و چرخه عمر مشتری را مدیریت کنند.

مزایای اتوماسیون بازاریابی چیست؟

در سالهای اخیر نرم افزار اتوماسیون بازاریابی به محبوبیت رسیده است. در حقیقت ، بیش از 90٪ از بازاریابان موفقیت کلی در بازاریابی دیجیتال خود را "بسیار مهم " می دانند.

بنابراین ، دقیقاً چگونه ابزارهای اتوماسیون می توانند به بازاریابان در بهبود نتایج خود کمک کنند؟

اتوماسیون بازاریابی دو مزیت اساسی دارد:

  • با کاهش کارهای دستی و تکراری ، صرفه جویی در وقت و هزینه می کنید و به نرم افزار اجازه می دهید که کار شما را انجام دهد.
  • بهبود تجربه مشتری از طریق سفرهای شخصی شده با هدف نیازهای هر مشتری.

این افزایش کارایی به شما امکان می دهد تا روی آنچه مهم است - استراتژی بازاریابی خود تمرکز کنید. در نتیجه می توانید زمان بیشتری را برای توسعه و مقیاس گذاری فعالیت های خود اختصاص دهید. بینش از پلت فرم اتوماسیون بازاریابی شما همچنین می تواند نشان دهد که کجا تلاش شما بیشتر نتیجه می دهد و منجر به بازگشت سرمایه بهتر می شود.

علاوه بر این ، اتوماسیون بازاریابی به ایجاد سفر مشتری موثرتر کمک می کند که نه تنها تبدیلات را افزایش می دهد بلکه رابطه طولانی مدت را تقویت می کند و ماندگاری را بهبود می بخشد. از طریق بازاریابی هدفمندتر ، می توانید اطمینان حاصل کنید که مشتریان پیام مناسب را در زمان مناسب برای تقویت تبدیل و ارتباط شخصی با آنها دریافت می کنند.

اتوماسیون بازاریابی برای چه مواردی قابل استفاده است؟

برای بسیاری ، اولین نمونه ای که به ذهن خطور می کند اتوماسیون بازاریابی از طریق ایمیل است - ارسال ایمیل های هدفمند که توسط شرایط تعریف شده ایجاد می شوند.

اما جدا از مبارزات ایمیل ، می توانید از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی برای فعالیت در کانال های دیگر نیز استفاده کنید. این شامل:

  • پیام های SMS - به عنوان مثال سایت های تجارت الکترونیکی ممکن است تأیید سفارشات خودکار را از طریق پیام کوتاه ارسال کنند. یا هنگام سازماندهی یک رویداد ، مشاغل می توانند شرکت کنندگان در رویداد را با به روزرسانی های خودکار در جریان نگه دارند.
  • رسانه های اجتماعی - برخی از سیستم عامل ها به شما امکان می دهند تا از طریق کانال های مختلف برنامه ریزی و انتشار محتوا کنید ، یا پاسخ های خودکار را به پیام های دریافتی ارسال کنید.
  • صفحات فرود - اگر صفحه فرود شما شامل فرم ثبت نام است ، می توانید با استفاده از اتوماسیون بازاریابی ، راهنمای جدیدی به لیست مخاطبین خود اضافه کرده و آنها را پیگیری کنید.

جدا از کمپین ها و محتوای چند کاناله ، شما همچنین می توانید فرآیندهای مختلف بازاریابی را به صورت خودکار انجام دهید ، مانند:

تقسیم بندی و مدیریت تماس

اتوماسیون بازاریابی می تواند روند مدیریت لیست های شما و تقسیم بندی تماس ها بر اساس معیارهای مختلف را ساده کند. به عنوان مثال ، اگر مخاطبی از صفحه قیمت گذاری شما بازدید کند ، ممکن است به لیست "Lead Leads" شما اضافه شود.

نمونه ای از استفاده از اتوماسیون بازاریابی برای مدیریت لیست های مخاطب پس از ثبت نام مشترک

بسته به رفتار آنها همچنین می توانید اطلاعات تماس را به طور خودکار به روز کنید. به عنوان مثال ، کلیک کردن روی پیوند خاصی در ایمیل های شما می تواند مشترک را با علاقه خاصی مرتبط کند.

امتیاز دهی به سرب

اتوماسیون بازاریابی ابزاری قدرتمند در احراز صلاحیت سرب است - یعنی تعیین اینکه آیا احتمال دارد یک فرد آینده به ارزش وقت و انرژی ارزشمند شما باشد. با ایجاد یک مدل امتیاز دهی سرب، می توانید امتیازاتی را به لیدها اختصاص دهید که عملکردهایی را انجام دهند که نشان می دهد در مسیر صحیح تبدیل قرار دارند.

نمونه ای از گردش کار امتیازدهی سرب ، براساس تعامل با ایمیل خوش آمد گویی

اکنون شما به اندازه کافی می دانید که بلبرینگ خود را بدست آورید ، بیایید نگاهی دقیق تر به زیر اتومبیل بازاریابی بیندازیم.

اتوماسیون بازاریابی چگونه کار می کند؟

اگر به تازگی شروع به کار کرده اید ، می خواهید مدتی را صرف جستجوی ابزارهای مختلف اتوماسیون موجود کنید.

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

با افزایش محبوبیت آن ، در حال حاضر انتخاب گسترده تری از راه حل های اتوماسیون بازاریابی وجود دارد. هر پلت فرم از نظر تمرکز متفاوت است و ویژگی های مختلفی را ارائه می دهد. به عنوان مثال ، برخی از آنها به سمت تجارت الکترونیکی می روند در حالی که برخی دیگر برای اهداف بازاریابی B2B مناسب ترند.

گرچه بسیاری از موارد به بودجه شما بستگی دارد ، اما در نرم افزار اتوماسیون بازاریابی ویژگی های اصلی خاصی وجود دارد که باید از آنها مراقبت کنید:

  • کمپین های بازاریابی چند کاناله برای سفرهای مختلف مشتری
  • ردیابی بازدید کننده برای اینکه بدانید چه کسی به وب سایت شما نگاه می کند و چگونه از آن استفاده می کند
  • گزارش و تجزیه و تحلیل برای ارزیابی عملکرد
  • تقسیم بندی برای جدا کردن لیست های شما بر اساس معیارهای مختلف مانند رفتار یا علایق مخاطبین
  • مدیریت سرب برای مراحل مختلف سفر مشتری ، از تولید و جذب سرب تا پرورش
  • تست A / B از سفرها و محتوای مختلف مشتری برای انتخاب خودکار بهترین گزینه با عملکرد

اجرای استراتژی اتوماسیون بازاریابی

همانطور که مشاهده کردید ، اتوماسیون بازاریابی فرصتهای زیادی را برای تجارت شما فراهم می کند. اما دقیقاً چگونه می توان با آن شروع کرد؟

مراحل زیر روند استفاده از نرم افزار اتوماسیون را از ابتدا تا انتها به شما ارائه می دهد.

آیا به دنبال یک سیستم عامل اتوماسیون بصری هستید تا بتوانید بازاریابی خود را به سطح بالاتری برسانید؟

در طرح Sendinblue Free به حداکثر 2000 امکان دسترسی به مجموعه کامل ویژگی های اتوماسیون بازاریابی دسترسی خواهید داشت. بنابراین می توانید آن را امتحان کنید بدون اینکه بودجه خود را به باد دهید. یا اگر به موارد بیشتری نیاز دارید ، برنامه Premium به شما امکان می دهد تعداد نامحدودی از مخاطبین را در گردش کار اتوماسیون هدف قرار دهید.

1. درباره اهداف خود تصمیم بگیرید

مانند هر زمینه بازاریابی ، نقطه شروع شما باید تعیین آنچه که قصد دستیابی به آن را دارید باشد. شاید برای تولید لیدهای بیشتر یا بهبود ماندگاری باشد. بسته به هدف خود ، در این صورت می توانید بفهمید که چگونه اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا نتایج مطلوبی را بدست آورید.

2. مخاطبین هدف را مشخص کنید

سوال بعدی که باید از خود بپرسید این است که کدام بخش از مشتری ها را هدف قرار می دهید. این می تواند سرنخ هایی باشد که قبلاً به دست آورده اید یا بازدید کنندگان خاصی از وب سایت را می خواهید تبدیل کنید.

ابزارهای اتوماسیون بازاریابی مانند Sendinblue دیدگاه های ارزشمندی در مورد مخاطبین شما دارند - از تعامل آنها با کمپین های قبلی شما گرفته تا اینکه آیا آنها از صفحه خاصی در وب سایت شما بازدید کرده اند.

به عنوان مثال گردش کار اتوماسیون بازاریابی که با خرید وب سایت ایجاد شده است

3. گردش کار خود را ایجاد کنید

اکنون آماده ایجاد گردش کار اتوماسیون بازاریابی خود هستید . این مجموعه قوانینی است که اقدامات مورد نظر شما را برای سفر مشتری آغاز می کند.

اما نگران نباشید ، آنقدرها که به نظر می رسد پیچیده نیست - مخصوصاً با Sendinblue! پلت فرم ما مجهز به الگو های گردش کار آماده برای سناریوهای مختلف ، از جمله پیگیری مشترکانی است که بر اساس فعالیت در سایت تجارت الکترونیکی شما با یک کمپین یا ایمیل شخصی برای خریداران درگیر می شوند. سپس می توانید این الگوها را متناسب با نیازهای خود تنظیم کرده و یا خود را از ابتدا ایجاد کنید.

تصویر صفحه از الگوهای گردش کار اتوماسیون بازاریابی توسط Sendinblue

4. نظارت بر عملکرد

پس از اینکه از روند کار خود راضی بودید ، آماده رفتن هستید!

اما فقط یک ثانیه صبر کنید. این بدان معنا نیست که کار شما تمام شده است. ؟

برای استفاده بیشتر از اتوماسیون بازاریابی ، پیگیری مداوم عملکرد مهم است. سیستم عامل شما باید عملکرد آماری در زمان واقعی را برای ردیابی فعالیت هایی مانند تعداد کمپین های ارسال شده یا معیارهای مربوط به تعامل و تبدیل ها ارائه دهد. این به شما کمک می کند تا در هنگام راهبرد استراتژی خود را اصلاح و بهبود بخشید.

نمونه ای از گردش کار اتوماسیون بازاریابی که تعداد مخاطبین در هر مرحله را نشان می دهد

بهترین روش ها برای اتوماسیون موثر بازاریابی

اکنون مراحل استفاده از اتوماسیون بازاریابی را می دانید ، در اینجا چند نکته برای کمک به شما در به حداکثر رساندن موفقیت خود آورده شده است.

برنامه های سفر کاربر خود را

با هیجان یک نرم افزار جدید که فرصت های بی پایان را ارائه می دهد ، آسان است که از خود جلو بیفتید و مستقیم در آن فرو بروید.

با این وجود شما همیشه باید با ترسیم کردن مسیری که مشتری باید طی کند ، مراحل اصلی را از کشف نام تجاری خود تا تبدیل آن شروع کنید. این اساس گردش کار اتوماسیون شما را تشکیل می دهد.

پیام رسانی خود را درست دریافت کنید

حتی اگر گردش کار اتوماسیون کاملی ایجاد کنید ، بدون پیام رسانی متناسب ، بعید است که نتیجه بگیرید. این باید متناسب با کسانی باشد که شما را هدف قرار داده و آنها در سفر به یک مشتری پرداخت کننده قرار دارند. به عنوان مثال ، آیا آنها از قبل کمی در مورد پیشنهاد برند شما اطلاعاتی دارند؟ آیا آنها نشانه هایی از نزدیک بودن به تبدیل را نشان می دهند؟

فراموش نکنید که یک مزیت اصلی اتوماسیون این است که به شما قدرت می دهد حتی بیشتر در بازاریابی خود هدف قرار بگیرید. با در نظر گرفتن چگونگی شخصی سازی هر مرحله از سفر مشتری بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید ، از این به نفع کامل خود استفاده کنید.

نمونه ای از بازاریابی ایمیل خودکار که از شخصی سازی استفاده می کند

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 49
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 160
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 478
  • بازدید ماه : 2621
  • بازدید سال : 4373
  • بازدید کلی : 28459
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی