loading...

علم روز

بازدید : 195
شنبه 16 اسفند 1399 زمان : 18:52

کارآفرینان خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در کشور ترکیه باید بدانند که اخیراً با تصویب قانون تجارت جدید ترکیه ، که از اول ژوئیه 2012 به اجرا درآمد ، ویژگی های اساسی اشخاص حقوقی تغییر کرده است. یکی از وکلای ترک ما می تواند حمایت و پشتیبانی قانونی کند مشاوره برای خارجی های علاقه مند به افتتاح شرکت در ترکیه. قانون تجارت جدید اشکال ذیل اشخاص حقوقی ترکیه را به رسمیت می شناسد:


شرکتهای با مسئولیت محدود (Limitet Şirket)
شرکت های سهامی (Anonim Şirket)
شرکتهای کمندیت
شرکت های جمعی
شرکت های تعاونی

موسسه حقوقی ما در ترکیه می تواند اطلاعات بیشتری در مورد قانون تجارت جدید ارائه دهد. وکلای ما در ترکیه می توانند با مشاوره و خدمات متناسب ، به سرمایه گذاران خارجی علاقه مند به شروع کار در اینجا کمک کنند.

مشارکت در ترکیه

در قانون تجارت همچنین ایجاد مشارکت در ترکیه (Kollektif Sirket و Komandit Sirket) پیش بینی شده است. اشخاص حقوقی تاسیس شده به عنوان Komandit Sirket بندرت مورد استفاده قرار می گیرند ، زیرا مدیران کل در قبال بدهی های شرکت مسئولیت دارند. مشارکت های عادی اشخاص حقوقی محسوب نمی شوند. آنها به عنوان کنسرسیومی از کارآفرینان تشکیل می شوند که شخصاً مسئول بدهی های کنسرسیوم هستند. یک مشارکت عادی نمی تواند نام تجاری داشته باشد و در ثبت تجارت ثبت نشده است. مشارکت عادی ، که به عنوان کنسرسیوم شناخته می شود ، نباید در فهرست تجارت ثبت شود ، زیرا در ترکیه شخص حقوقی محسوب نمی شود. در عوض ، در مقابل یک دفتر اسناد رسمی ایجاد می شود که در آن اعضا قرارداد همکاری را امضا می کنند. همچنین ، هیچ تفاوتی بین شرکت کنندگان برای مشارکت وجود ندارد. دو شکل مشارکت تجاری عبارتند از:

عمومی (Kollektif Sirket - کلیه اعضا کاملاً مسئول بدهی ها و تعهدات هستند و از حقوق برابر برخوردارند)
محدود (Komandit Sirket - تشکیل شده توسط یک شریک عمومی کاملاً مسئول بدهی ها و تعهدات اما دارای اختیارات تصمیم گیری و شرکای ساکت ، مسئول بدهی ها و تعهدات در سقف کمک های خود به پایتخت)

شرکت سهامی در ترکیه

A.S (شرکت سهامی) نیاز به داشتن حداقل یک سهامدار دارد و ممکن است بسته یا باز باشد. شرکت سهامی بسته باید حداقل سرمایه 50،000 TRY و شرکت سهامی آزاد حداقل سرمایه 50،000 TRY و سرمایه ثبت شده 100،000 TRY تأمین کند. شرکت های سهامی سه نوع وجود دارد: شرکت سهامی عام و آزاد. اولی حق تجارت سهام خود را در بورس سهام دارد ، در حالی که دومی مجاز به این کار نیست. با توجه به مدیریت این شرکتها ، آنها باید دارای یک هیئت مدیره باشند که حداقل یک مدیر مستقل را تشکیل دهد.

شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه

شرکت با مسئولیت محدود ، که به اختصار LS شناخته می شود ، حداقل به یک عضو نیاز دارد که باید حداقل سرمایه سهام 10،000 TRY (نزدیک به 3،300 یورو) را واریز کند. تعداد کل سهامداران نمی تواند بالای 50 باشد. از نظر مدیریت ، LS باید حداقل یک مدیر مستقل داشته باشد ، با این حال ، یک شورای مدیران نیز مجاز است. قانون جدید شرکت همچنین برای کلیه شرکتهای با مسئولیت محدود ترکیه فراهم کرده است که وب سایتهای خود را داشته باشند. وکلای ترک ما می توانند با توجه به این نیاز اطلاعات بیشتری را ارائه دهند.

شرکت کاماندایت در ترکیه

این شرکت مختلط مانند مشارکت محدود در سایر کشورها کار می کند و باید توسط فرماندهان یا شرکای محدود ثبت شود که مسئولیت آنها به مبلغی که در تجارت با آنها مشارکت داشته و توسط شرکای نامحدود محدود می شود. برای این نوع مشاغل نیازی به اشتراک حداقل سرمایه سهام نیست و مسئولیت بدهی شرکت برای همه سهامداران به همین ترتیب تقسیم نمی شود. برخی از سهامداران ممکن است در قبال سرمایه اشتراکی مسئولیت داشته باشند ، در حالی که دیگران می توانند طبق مقررات اساسنامه ، کاملا در قبال بدهی های شرکت مسئول باشند.

شرکت جمعی ترکیه

شرکت جمعی نوعی تجارت است که بدون حداقل سرمایه سهام تشکیل شده است و به عنوان شرکتی با فعالیت های تجاری راه اندازی می شود. مسئولیت اعضا با مشارکت آنها در سرمایه محدود می شود. کلیه سهامداران یک شرکت جمعی باید اشخاص حقیقی باشند. اگر در مورد انواع شرکت ها به جزئیات بیشتری نیاز دارید ، شرکت حقوقی ما در ترکیه می تواند در این زمینه کمک کند.

شرکت های خارجی فعال در ترکیه

شرکت های خارجی همچنین در زمینه تأسیس فعالیت خود در ترکیه گزینه های مختلفی دارند. اینها شرکت تابعه ، شعبه و رابط یا دفتر نمایندگی هستند. شرکت تابعه می تواند به صورت یک شرکت با مسئولیت محدود محدود یا یک شرکت سهامی باشد. دفتر شعبه یک فرم تجاری جداگانه است که می تواند توسط شرکت های خارجی ثبت شود ، در حالی که دفتر نمایندگی فقط می تواند فعالیت های غیر تجاری را در ترکیه انجام دهد. به منظور درک ویژگی های هر شکل تجاری ، وکلای ترک ما مقایسه ای را بین آنها تهیه کرده اند.

شرکت تابعه یک شرکت مستقل از شرکت مادر است به این معنی که می تواند تصمیمات خود را بگیرد ، در حالی که دفتر شعبه باید الزامات تحمیل شده توسط شرکت خارجی را رعایت کند. شرکت تابعه کاملاً به شرکت مادر وابسته نیست و می تواند انواع مختلفی از فعالیتها را در مقایسه با دفتر شعبه که باید همان فعالیتهای شرکت خارجی را انجام دهد ، توسعه دهد. شرکتهای مالی خارجی معمولاً دفاتر شعبی در ترکیه تأسیس می کنند ، در حالی که شرکتهای تجاری معمولاً برای شرکتهای تابعه تصمیم می گیرند زیرا این شرکتها می توانند سایر فعالیتها را انجام دهند. مهم نیست که عملیاتی که باید به اتمام برسد ، شرکت مادر از طرف شعبه فرعی و شعبه درخواست مجوزهای لازم را می دهد.

ایجاد دفتر تابعه یا شعبه در ترکیه براساس تصمیم کتبی شرکت خارجی انجام خواهد شد. این قطعنامه باید در شرکت ثبت ثبت شود و حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت مادر است که اثبات وجود آن از مهمترین آنهاست. الزامات سرمایه سهام در مورد شرکت تابعه همانند نوع انتخاب واحد تجاری همان است. چنین شرایطی برای راه اندازی دفتر شعبه وجود ندارد ، که یکی از مهمترین مزایای این فرم تجاری است. در مورد شرکت های تابعه ، شرکت ترکی نیز باید تفاهم نامه و اساسنامه خود را تنظیم و محضری داشته باشد. دفتر شعبه همچنین نیاز به تهیه مجموعه ای از اسناد مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه دارد. شرکت حقوقی ما در ترکیه در ارائه خدمات کامل ثبت شرکت بدون توجه به فرم تجارت انتخاب شده تخصص دارد. هنگامی که صحبت از دفتر رابط می شود ، این یک نهاد تجاری محسوب نمی شود ، نقش اصلی آن جستجوی بازار از طرف یک شرکت خارجی قبل از تاسیس یک شرکت تابعه یا یک شعبه است. ایجاد دفتر نمایندگی برای یکی از اهداف زیر برای شرکتهای خارجی بسیار معمول است:

برای انجام فعالیت های بازاریابی و تحقیقاتی ؛
برای گسترش پایگاه داده مشتری شرکت خارجی ؛
برای ایجاد ارتباطات تجاری جدید با شرکت ها و سرمایه گذاران ترک ؛
برای اینکه به عنوان یک نقطه تماس با مشتریان و شرکای موجود عمل کند.

ما همچنین می توانیم در ایجاد یک دفتر رابط که به ثبت نام در ثبت تجارت نیز نیاز دارد ، کمک کنیم. ایجاد دفتر نمایندگی در ترکیه نسبت به شکل تجاری دیگر ساده تر است ، زیرا هیچ فعالیت تجاری را انجام نخواهد داد. هنگامی که صحبت از مالیات این نهادها در ترکیه می شود ، یک تفاوت مهم بین شرکت تابعه و شعبه وجود دارد: شرکت تابعه به عنوان یک شرکت محلی از درآمد جهانی خود مالیات می گیرد ، در حالی که دفتر شعبه مالیات شرکت را بر درآمد کسب شده در ترکیه. در هر دو مورد ، شرکت خارجی ملزم به تشکیل حسابهای مالی تلفیقی خواهد شد. دفاتر نمایندگی هیچگونه فعالیت تجاری انجام نمی دهند ، بنابراین در ترکیه مشمول مالیات نخواهند شد.

مراحل اصلی ثبت شرکت در ترکیه

برای عضویت یک شخص حقوقی در ترکیه 4 مرحله اصلی وجود دارد:

پس از تدوین و امضای اساسنامه ، سند باید به همراه بیانیه امضای مدیران و دفاتر تجاری نهاد محضری شود.
0.04٪ از سرمایه باید در سازمان رقابت و حداقل سرمایه سهام در یک بانک سپرده شود ، که گواهی سرمایه پرداخت شده را صادر می کند.
پس از آن ، متقاضی باید الزامات اداره ثبت تجارت را رعایت کند و فرم آگهی ادغام نامه ، تعهد نامه و بیانیه ثبت اتاق را ارائه دهد.
این شرکت باید برای اهداف مالیات ثبت نام کند ، شماره مالیات بر ارزش افزوده را در مقامات مالیاتی بدست آورد و در اداره تأمین اجتماعی ثبت نام کند - همه مراحل یک باره انجام می شود.

حداقل سرمایه سهام AS و LS چقدر است؟

حداقل سرمایه سهام یک شرکت با مسئولیت محدود (LS) 10.000 TRY است که باید هنگام ثبت نام در یک واحد واریز شود ، در حالی که حداقل سرمایه سهام یک شرکت سهامی (AS) 50.000 TRY است.

چه مدارکی برای ادغام شرکت در ترکیه مورد نیاز است؟

مدارک زیر برای مراحل ثبت شرکت در ترکیه لازم است:

یادداشت شرکت و اساسنامه شرکت ؛
نسخه های محضری اسناد شناسایی سهامداران شرکت ؛
نسخه های محضری اسناد شناسایی مدیران شرکت ؛
نسخه های محضری و فرم اصلی اعلامیه تأسیس تجارت.

سایر الزامات عبارتند از:

اصل رسید از بانک ، ثابت کند که 0/04٪ از سرمایه به سازمان رقابت واریز شده است ،
گواهی سپرده حداقل سرمایه

به دلایل مالیاتی ، شرکت باید گواهی ثبت را که حاوی شماره مالیات است ، ارائه دهد. سرمایه گذار همچنین باید نامه ای را که در آیین نامه ثبت احوال تجارت آمده است ، ارائه دهد. همراه با رسید بانکی ، با ذکر سپرده حداقل سرمایه ، بانک باید نامه ای به این معنا نیز صادر کند که به اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت اضافه خواهد شد.

مجوزها و مجوزهای شرکت های ترکیه

لازم به ذکر است که مهم نیست شما یک سرمایه گذار داخلی یا خارجی هستید که شرکتی را در ترکیه افتتاح می کنید ، دریافت مجوزها و مجوزهای خاص مربوط به نوع فعالیت انجام شده اجباری است. این مجوزها توسط مقامات در زمینه فعالیت شرکت صادر می شود و جدا از روش ثبت شرکت در ترکیه با آنها برخورد می شود. برای دریافت هر نوع مجوز ، شرکت باید گواهی ثبت شرکت و سایر اسناد مربوطه مورد نیاز مقامات را ارائه دهد. صدور هرگونه مجوز به مرجع بررسی اسناد و مدارک بستگی دارد.

با چه سرعتی می توانم شرکت خود را در ترکیه وارد کنم؟

اگر تمام اسناد مورد نیاز برای ثبت شرکت را ارائه کرده باشید ، روند ادغام ممکن است 3 هفته طول بکشد (این دوره با در نظر گرفتن زمان لازم برای راه اندازی دفتر در اینجا ، همچنین ثبت نام برای انطباق مالیاتی محاسبه می شود) .

سوالات دیگر درباره ثبت شرکت در ترکیه

آیا به آدرس محلی شرکت خود در ترکیه نیاز دارم؟
بله ، این شرکت باید یک آدرس ثبت شده در ترکیه داشته باشد.

چه مدت طول می کشد تا حساب بانکی شرکت باز شود؟
روند افتتاح حساب بانکی ممکن است 3 هفته طول بکشد.

آیا برای ثبت شرکت لازم است به ترکیه بیایم؟
نه ، نیازی نیست که به ترکیه بیایید. وکلای ترک ما می توانند از طرف شما این روند را اداره کنند.

آیا شرکت به مدیر محلی احتیاج دارد؟
خیر ، این شرکت نیازی به مدیر مقیم ترکیه ندارد.

مالیات شرکت در ترکیه چقدر است؟
مالیات شرکت های ترکیه حاکی از 20٪ نرخ مالیات است.

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد کمک حقوقی ارائه شده برای روش ثبت شرکت در ترکیه دارید می توانید اینجا کلیک کنید. وکلای ترک ما می توانند از کسانی که می خواهند تجارت خود را در این کشور ثبت کنند ، فارغ از فرم انتخاب شده ، پشتیبانی تخصصی ارائه دهند. ما همچنین می توانیم راهنمایی های مربوط به شرایط کسب و کار مجوز برای کار در ترکیه را ارائه دهیم.

کارآفرینان خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در کشور ترکیه باید بدانند که اخیراً با تصویب قانون تجارت جدید ترکیه ، که از اول ژوئیه 2012 به اجرا درآمد ، ویژگی های اساسی اشخاص حقوقی تغییر کرده است. یکی از وکلای ترک ما می تواند حمایت و پشتیبانی قانونی کند مشاوره برای خارجی های علاقه مند به افتتاح شرکت در ترکیه. قانون تجارت جدید اشکال ذیل اشخاص حقوقی ترکیه را به رسمیت می شناسد:


شرکتهای با مسئولیت محدود (Limitet Şirket)
شرکت های سهامی (Anonim Şirket)
شرکتهای کمندیت
شرکت های جمعی
شرکت های تعاونی

موسسه حقوقی ما در ترکیه می تواند اطلاعات بیشتری در مورد قانون تجارت جدید ارائه دهد. وکلای ما در ترکیه می توانند با مشاوره و خدمات متناسب ، به سرمایه گذاران خارجی علاقه مند به شروع کار در اینجا کمک کنند.

مشارکت در ترکیه

در قانون تجارت همچنین ایجاد مشارکت در ترکیه (Kollektif Sirket و Komandit Sirket) پیش بینی شده است. اشخاص حقوقی تاسیس شده به عنوان Komandit Sirket بندرت مورد استفاده قرار می گیرند ، زیرا مدیران کل در قبال بدهی های شرکت مسئولیت دارند. مشارکت های عادی اشخاص حقوقی محسوب نمی شوند. آنها به عنوان کنسرسیومی از کارآفرینان تشکیل می شوند که شخصاً مسئول بدهی های کنسرسیوم هستند. یک مشارکت عادی نمی تواند نام تجاری داشته باشد و در ثبت تجارت ثبت نشده است. مشارکت عادی ، که به عنوان کنسرسیوم شناخته می شود ، نباید در فهرست تجارت ثبت شود ، زیرا در ترکیه شخص حقوقی محسوب نمی شود. در عوض ، در مقابل یک دفتر اسناد رسمی ایجاد می شود که در آن اعضا قرارداد همکاری را امضا می کنند. همچنین ، هیچ تفاوتی بین شرکت کنندگان برای مشارکت وجود ندارد. دو شکل مشارکت تجاری عبارتند از:

عمومی (Kollektif Sirket - کلیه اعضا کاملاً مسئول بدهی ها و تعهدات هستند و از حقوق برابر برخوردارند)
محدود (Komandit Sirket - تشکیل شده توسط یک شریک عمومی کاملاً مسئول بدهی ها و تعهدات اما دارای اختیارات تصمیم گیری و شرکای ساکت ، مسئول بدهی ها و تعهدات در سقف کمک های خود به پایتخت)

شرکت سهامی در ترکیه

A.S (شرکت سهامی) نیاز به داشتن حداقل یک سهامدار دارد و ممکن است بسته یا باز باشد. شرکت سهامی بسته باید حداقل سرمایه 50،000 TRY و شرکت سهامی آزاد حداقل سرمایه 50،000 TRY و سرمایه ثبت شده 100،000 TRY تأمین کند. شرکت های سهامی سه نوع وجود دارد: شرکت سهامی عام و آزاد. اولی حق تجارت سهام خود را در بورس سهام دارد ، در حالی که دومی مجاز به این کار نیست. با توجه به مدیریت این شرکتها ، آنها باید دارای یک هیئت مدیره باشند که حداقل یک مدیر مستقل را تشکیل دهد.

شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه

شرکت با مسئولیت محدود ، که به اختصار LS شناخته می شود ، حداقل به یک عضو نیاز دارد که باید حداقل سرمایه سهام 10،000 TRY (نزدیک به 3،300 یورو) را واریز کند. تعداد کل سهامداران نمی تواند بالای 50 باشد. از نظر مدیریت ، LS باید حداقل یک مدیر مستقل داشته باشد ، با این حال ، یک شورای مدیران نیز مجاز است. قانون جدید شرکت همچنین برای کلیه شرکتهای با مسئولیت محدود ترکیه فراهم کرده است که وب سایتهای خود را داشته باشند. وکلای ترک ما می توانند با توجه به این نیاز اطلاعات بیشتری را ارائه دهند.

شرکت کاماندایت در ترکیه

این شرکت مختلط مانند مشارکت محدود در سایر کشورها کار می کند و باید توسط فرماندهان یا شرکای محدود ثبت شود که مسئولیت آنها به مبلغی که در تجارت با آنها مشارکت داشته و توسط شرکای نامحدود محدود می شود. برای این نوع مشاغل نیازی به اشتراک حداقل سرمایه سهام نیست و مسئولیت بدهی شرکت برای همه سهامداران به همین ترتیب تقسیم نمی شود. برخی از سهامداران ممکن است در قبال سرمایه اشتراکی مسئولیت داشته باشند ، در حالی که دیگران می توانند طبق مقررات اساسنامه ، کاملا در قبال بدهی های شرکت مسئول باشند.

شرکت جمعی ترکیه

شرکت جمعی نوعی تجارت است که بدون حداقل سرمایه سهام تشکیل شده است و به عنوان شرکتی با فعالیت های تجاری راه اندازی می شود. مسئولیت اعضا با مشارکت آنها در سرمایه محدود می شود. کلیه سهامداران یک شرکت جمعی باید اشخاص حقیقی باشند. اگر در مورد انواع شرکت ها به جزئیات بیشتری نیاز دارید ، شرکت حقوقی ما در ترکیه می تواند در این زمینه کمک کند.

شرکت های خارجی فعال در ترکیه

شرکت های خارجی همچنین در زمینه تأسیس فعالیت خود در ترکیه گزینه های مختلفی دارند. اینها شرکت تابعه ، شعبه و رابط یا دفتر نمایندگی هستند. شرکت تابعه می تواند به صورت یک شرکت با مسئولیت محدود محدود یا یک شرکت سهامی باشد. دفتر شعبه یک فرم تجاری جداگانه است که می تواند توسط شرکت های خارجی ثبت شود ، در حالی که دفتر نمایندگی فقط می تواند فعالیت های غیر تجاری را در ترکیه انجام دهد. به منظور درک ویژگی های هر شکل تجاری ، وکلای ترک ما مقایسه ای را بین آنها تهیه کرده اند.

شرکت تابعه یک شرکت مستقل از شرکت مادر است به این معنی که می تواند تصمیمات خود را بگیرد ، در حالی که دفتر شعبه باید الزامات تحمیل شده توسط شرکت خارجی را رعایت کند. شرکت تابعه کاملاً به شرکت مادر وابسته نیست و می تواند انواع مختلفی از فعالیتها را در مقایسه با دفتر شعبه که باید همان فعالیتهای شرکت خارجی را انجام دهد ، توسعه دهد. شرکتهای مالی خارجی معمولاً دفاتر شعبی در ترکیه تأسیس می کنند ، در حالی که شرکتهای تجاری معمولاً برای شرکتهای تابعه تصمیم می گیرند زیرا این شرکتها می توانند سایر فعالیتها را انجام دهند. مهم نیست که عملیاتی که باید به اتمام برسد ، شرکت مادر از طرف شعبه فرعی و شعبه درخواست مجوزهای لازم را می دهد.

ایجاد دفتر تابعه یا شعبه در ترکیه براساس تصمیم کتبی شرکت خارجی انجام خواهد شد. این قطعنامه باید در شرکت ثبت ثبت شود و حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت مادر است که اثبات وجود آن از مهمترین آنهاست. الزامات سرمایه سهام در مورد شرکت تابعه همانند نوع انتخاب واحد تجاری همان است. چنین شرایطی برای راه اندازی دفتر شعبه وجود ندارد ، که یکی از مهمترین مزایای این فرم تجاری است. در مورد شرکت های تابعه ، شرکت ترکی نیز باید تفاهم نامه و اساسنامه خود را تنظیم و محضری داشته باشد. دفتر شعبه همچنین نیاز به تهیه مجموعه ای از اسناد مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه دارد. شرکت حقوقی ما در ترکیه در ارائه خدمات کامل ثبت شرکت بدون توجه به فرم تجارت انتخاب شده تخصص دارد. هنگامی که صحبت از دفتر رابط می شود ، این یک نهاد تجاری محسوب نمی شود ، نقش اصلی آن جستجوی بازار از طرف یک شرکت خارجی قبل از تاسیس یک شرکت تابعه یا یک شعبه است. ایجاد دفتر نمایندگی برای یکی از اهداف زیر برای شرکتهای خارجی بسیار معمول است:

برای انجام فعالیت های بازاریابی و تحقیقاتی ؛
برای گسترش پایگاه داده مشتری شرکت خارجی ؛
برای ایجاد ارتباطات تجاری جدید با شرکت ها و سرمایه گذاران ترک ؛
برای اینکه به عنوان یک نقطه تماس با مشتریان و شرکای موجود عمل کند.

ما همچنین می توانیم در ایجاد یک دفتر رابط که به ثبت نام در ثبت تجارت نیز نیاز دارد ، کمک کنیم. ایجاد دفتر نمایندگی در ترکیه نسبت به شکل تجاری دیگر ساده تر است ، زیرا هیچ فعالیت تجاری را انجام نخواهد داد. هنگامی که صحبت از مالیات این نهادها در ترکیه می شود ، یک تفاوت مهم بین شرکت تابعه و شعبه وجود دارد: شرکت تابعه به عنوان یک شرکت محلی از درآمد جهانی خود مالیات می گیرد ، در حالی که دفتر شعبه مالیات شرکت را بر درآمد کسب شده در ترکیه. در هر دو مورد ، شرکت خارجی ملزم به تشکیل حسابهای مالی تلفیقی خواهد شد. دفاتر نمایندگی هیچگونه فعالیت تجاری انجام نمی دهند ، بنابراین در ترکیه مشمول مالیات نخواهند شد.

مراحل اصلی ثبت شرکت در ترکیه

برای عضویت یک شخص حقوقی در ترکیه 4 مرحله اصلی وجود دارد:

پس از تدوین و امضای اساسنامه ، سند باید به همراه بیانیه امضای مدیران و دفاتر تجاری نهاد محضری شود.
0.04٪ از سرمایه باید در سازمان رقابت و حداقل سرمایه سهام در یک بانک سپرده شود ، که گواهی سرمایه پرداخت شده را صادر می کند.
پس از آن ، متقاضی باید الزامات اداره ثبت تجارت را رعایت کند و فرم آگهی ادغام نامه ، تعهد نامه و بیانیه ثبت اتاق را ارائه دهد.
این شرکت باید برای اهداف مالیات ثبت نام کند ، شماره مالیات بر ارزش افزوده را در مقامات مالیاتی بدست آورد و در اداره تأمین اجتماعی ثبت نام کند - همه مراحل یک باره انجام می شود.

حداقل سرمایه سهام AS و LS چقدر است؟

حداقل سرمایه سهام یک شرکت با مسئولیت محدود (LS) 10.000 TRY است که باید هنگام ثبت نام در یک واحد واریز شود ، در حالی که حداقل سرمایه سهام یک شرکت سهامی (AS) 50.000 TRY است.

چه مدارکی برای ادغام شرکت در ترکیه مورد نیاز است؟

مدارک زیر برای مراحل ثبت شرکت در ترکیه لازم است:

یادداشت شرکت و اساسنامه شرکت ؛
نسخه های محضری اسناد شناسایی سهامداران شرکت ؛
نسخه های محضری اسناد شناسایی مدیران شرکت ؛
نسخه های محضری و فرم اصلی اعلامیه تأسیس تجارت.

سایر الزامات عبارتند از:

اصل رسید از بانک ، ثابت کند که 0/04٪ از سرمایه به سازمان رقابت واریز شده است ،
گواهی سپرده حداقل سرمایه

به دلایل مالیاتی ، شرکت باید گواهی ثبت را که حاوی شماره مالیات است ، ارائه دهد. سرمایه گذار همچنین باید نامه ای را که در آیین نامه ثبت احوال تجارت آمده است ، ارائه دهد. همراه با رسید بانکی ، با ذکر سپرده حداقل سرمایه ، بانک باید نامه ای به این معنا نیز صادر کند که به اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت اضافه خواهد شد.

مجوزها و مجوزهای شرکت های ترکیه

لازم به ذکر است که مهم نیست شما یک سرمایه گذار داخلی یا خارجی هستید که شرکتی را در ترکیه افتتاح می کنید ، دریافت مجوزها و مجوزهای خاص مربوط به نوع فعالیت انجام شده اجباری است. این مجوزها توسط مقامات در زمینه فعالیت شرکت صادر می شود و جدا از روش ثبت شرکت در ترکیه با آنها برخورد می شود. برای دریافت هر نوع مجوز ، شرکت باید گواهی ثبت شرکت و سایر اسناد مربوطه مورد نیاز مقامات را ارائه دهد. صدور هرگونه مجوز به مرجع بررسی اسناد و مدارک بستگی دارد.

با چه سرعتی می توانم شرکت خود را در ترکیه وارد کنم؟

اگر تمام اسناد مورد نیاز برای ثبت شرکت را ارائه کرده باشید ، روند ادغام ممکن است 3 هفته طول بکشد (این دوره با در نظر گرفتن زمان لازم برای راه اندازی دفتر در اینجا ، همچنین ثبت نام برای انطباق مالیاتی محاسبه می شود) .

سوالات دیگر درباره ثبت شرکت در ترکیه

آیا به آدرس محلی شرکت خود در ترکیه نیاز دارم؟
بله ، این شرکت باید یک آدرس ثبت شده در ترکیه داشته باشد.

چه مدت طول می کشد تا حساب بانکی شرکت باز شود؟
روند افتتاح حساب بانکی ممکن است 3 هفته طول بکشد.

آیا برای ثبت شرکت لازم است به ترکیه بیایم؟
نه ، نیازی نیست که به ترکیه بیایید. وکلای ترک ما می توانند از طرف شما این روند را اداره کنند.

آیا شرکت به مدیر محلی احتیاج دارد؟
خیر ، این شرکت نیازی به مدیر مقیم ترکیه ندارد.

مالیات شرکت در ترکیه چقدر است؟
مالیات شرکت های ترکیه حاکی از 20٪ نرخ مالیات است.

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد کمک حقوقی ارائه شده برای روش ثبت شرکت در ترکیه دارید می توانید اینجا کلیک کنید. وکلای ترک ما می توانند از کسانی که می خواهند تجارت خود را در این کشور ثبت کنند ، فارغ از فرم انتخاب شده ، پشتیبانی تخصصی ارائه دهند. ما همچنین می توانیم راهنمایی های مربوط به شرایط کسب و کار مجوز برای کار در ترکیه را ارائه دهیم.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 510
  • بازدید سال : 1342
  • بازدید کلی : 25428
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی